Dag 8 Kennedy Space Center/Oldtown - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu Dag 8 Kennedy Space Center/Oldtown - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu

Dag 8 Kennedy Space Center/Oldtown

Door: florida2011

Blijf op de hoogte en volg Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy.

08 Juli 2011 | Verenigde Staten, Kissimmee

Gisteravond hebben we vroeg de wekker gezet, zodat we nog wat kunnen eten en op tijd vertrekken naar de allerlaatste lancering van de Atlantis.
Vanmorgen dus om 6u30 er uit en meteen het nieuws aangezet, er was nog steeds geen beslissing genomen of het nu wel of niet door zou gaan.
Ze kunnen dat zelfs op de allerlaatste minuut nog afblazen dus we gaan gewoon op pad na het ontbijt richting Titusville.
Onderweg bleef het vrij rustig tot dat afslag Kennedy Space Center kwam, onze Tom-Tom wilde ons de andere kant op hebben waar niemand reed dus wij dachten.... ja doei we nemen gewoon de drukste weg dat zal wel de goede kant op zijn.
Toen we het heuveltje over kwamen wisten we niet wat we zagen... wat een volk zeg en een auto,s niet normaal meer.
we gingen gewoon maar met de "flow" mee konden toch geen kant meer op, iedereen parkeerde zijn auto in de berm van de snelweg gingen op het dak zitten of liepen naar voren.
Wij hebben uiteindelijk maar hetzelfde gedaan en zijn naar voren gelopen.
We stonden helemaal voor aan en mochten niet verder van de politie dus zijn maar blijven staan,we stonden daar gewoon op de belangrijkste hotspot van de USA om dit Historische moment mee te maken, en de zon brandde goed had wederom weer niks meegenomen, omdat de dag bewolkt begon en ze ons weer veel regen hadden voorspeld.
Gelukkig bleef het weer goed en kon "The launch" gewoon doorgaan, wat een aparte ervaring is dat zeg ... dat je daar staat met minimaal 1 miljoen mensen en allemaal kijken naar hetzelfde.
Ik heb het gefilmd en je kan het filmpje hier zien.(onder de foto's) (hij is echt mooi).
Na een minuut of 3 was het gedaan en iedereen ging terug naar zijn auto.. en toen.... wilde iedreen natuurlijk weg!! Maar dat ging wel even duren, en na de nodige ongelukken onderweg zijn we na zo,n 2 en half uur toch weer veilig terug in Kissimmee .... maar we hadden dit echt niet willen missen "A once in a Life time Expierence" .

Vanavond wilden we naar Kissimmee Oldtown en zijn we gaan eten bij ponderosa , dat lag op de route en hadden we meteen een mooie parkeerplaats.
Het eten smaakte weer heerlijk en de bediening was erg aardig.
De "pimped carshow" zou 21u beginnen maar toen we om 20u35 naar de overkant liepen kwamen er net nog een paar auto,s voorbij en weg waren ze.
Nou ja jammer dan gaan we gewoon even de kermis over en het winkelstraatje in.
Was erg gezellig en rond 22uur zijn we lekker naar huis gegaan waar alles al klaar staat voor ons vertrek morgen uit de Villa om dan naar Miami te gaan.
Morgen weer meer belevenissen.

@Renate: Leuk dat je ons volgt!!

• 09 Juli 2011 - 08:00

Mineke:

Wat een belevenis zal dat geweest zijn, wij hebben dat verleden jaar mee mogen maken, alleen zagen wij hem omhoog gaan op het strand van Daytona Beach en dat vonden wij al spectaculair.
    Wat een pracht tijd hebben jullie, volgend jaar weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    grtjes Mineke

• 09 Juli 2011 - 09:06

Pa En Ma:

nou dat is wanzinnig om dat mee te maken. jullie kunnen tegen je kleinkinderen zeggen oma en opa waren erbij haha we hopen dat het toeren net zo leuk wordt als de afgelopen week. maar daar twijfelen we niet aan toch. nou verder nog heel veel plezier en tot horens xxxxxxxxxxjes pa en ma

• 09 Juli 2011 - 09:53

Koos En Ida :

"A once in a Life time Expierence" dit gaat niemand jullie meer afnemen

• 09 Juli 2011 - 10:24

Pa Sas:

Geweldig dat jullie dit mogen mee maken, ik stond met joop in s'Gravendeel boodschappen te doen ..
    Op radio rijnmond was een radio verslag tijdens de start van de Atlantis, dat was al fantastisch wat moet het dan niet zijn als je erbij staat werkelijk mee maakt geweldig toch !!!!!!!!!!!
    Geniet maar verder met z'n drietjes
    groeten ut SAS

• 09 Juli 2011 - 17:56

Sjef En Marielle:

hey wat super gaaf om dat mee te maken echt heel cool
    en fijne trip naar Miami morgen

dikke kus

• 10 Juli 2011 - 13:56

Renate:

Toch speciaal om mee te maken zo'n lancering he? Druk he?

• 10 Juli 2011 - 18:41

Frannie:

zo dat filmpje is echt cool zeg!!!Tof om mee te he x