Sanibel Thriller - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu Sanibel Thriller - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu

Sanibel Thriller

Door: florida2011

Blijf op de hoogte en volg Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy.

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, Cape Coral

Vandaag was het dan eindelijk zover we gaan met de dolfijnen boot mee!! Tenminste alleen als het weer goed blijft zodra het gaat donderen dan zijn onze kansen verkeken.
De juffrouw in het kantoortje had gezegd dat als we achterin wilde zitten waar je het meeste ziet dat we dan optijd aanwezig moesten zijn.
Dus we zijn rond een uur of 1 richting Sanibel gereden een rit van ongeveer 40 minuten.
Rond 2 uur waren we daar dus we moesten nog zeker een uur wachten.
De bankjes zijn in volgorde van binnenkomst neergezet dus je kan ook niet meer van je plek af anders word ie ingepikt.
Wij zaten op het 2e en 3e bankje dus niet achterin dachten wij.
Om 2:45 kwam de boot aangevaren met passagiers van de rit van 1 uur, de mensen waren erg entousiast en zeiden dat ons wat te wachten stond.
Na een 10 minuten mochten we de boot op de achterbank was vrij groot dat Marco, Jan en Krijn op de achterbank konden zitten (zij moesten immers filmen).
Ik en Romy zaten op het bankje voor hun waar je nog steeds goed zicht hebt.
Tijdens de rit vertelde de man over de historie van bijde eilanden , Sanibel en Captiva maar de mensen waren meer onder de indruk van wat ze zagen.
Zo paradijselijk hadden we het nog maar zelden gezien echt heel mooi.
Dolfijnen waren er al heel snel en de boot ging snelheid maken om ze te lokken wat ze wel erg leuk vonden en sprongen in groepjes van 2 en soms wel 4 achter de boot aan.
Zelf een moeder met jong sprongen mee erg leuk om te zien wat een capriolen ze uithalen.
Op een gegeven moment lagen er 2 groepen dolfijnen in het water en de boot voer er precies middenin, toen hadden we aan weerszijden een groep dolfijnen.
Het was best een lange rit van haast 2 uur dat was z,n geld wel waard.

We kwamen om kwart voor 5 van de boot af en na een sanitaire stop zijn we weer richten Cape Coral gereden om daar te gaan eten.
De mannen hadden zich verheugd op een steak dus we gingen naar de Outback.
Daar was het zo ontzettend druk dat alles bezet was, we kregen een soort alarmpje mee dat afgaat als er een tafel voor ons was.
Aan de bar konden we wel alvast wat drinken en kort daarna werden we al opgeroepen dus we konden vrij snel bestellen.
Toen we naar buiten keken was het opeens stevig gaan regenen en waaien, later ging het onweren.
toen we terug in de villa waren was het wel droog maar het bleef maar donderen en bliksemen, op televisie was zelfs een weeralarm voor deze omgeving.
Dat was dus een avondje binnen met de tv aan en de computer. Als het morgen maar weer mooi is maakt ons dat niet uit.;)

• 21 Juli 2012 - 15:49

Johntoet:

Mooi hoor, die filmpjes gezien ook facebook.........ik wil ook....

• 21 Juli 2012 - 19:19

Patricia :

Ooooo zo jaloers dat jullie zo veel dolfijnen hebben gezien
    Ik wil ook!!!!!!

• 21 Juli 2012 - 21:12

Leen En Christa:

Weer een geweldige dag, leuk hoor! Filmpjes op FB zagen er spannend uit.
    Groet aan allen, Leen en Christa

• 22 Juli 2012 - 06:33