Everglades & Southbeach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu Everglades & Southbeach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels - WaarBenJij.nu

Everglades & Southbeach

Blijf op de hoogte en volg Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy.

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

De mannen hadden al in Kissimmee al besloten dat ze graag naar de Everglades wilden om met zo,n airboot mee te gaan en alligators te zien.
Dus vandaag zouden ze daar heen gaan, wij vrouwen wilden niet op zo,n boot en gaan naar het strand.
Eerst even goed ontbijten (bij Dennys) en nog wat van Miami gezien onderweg het weer was een beetje smogachtig op de tv spreken ze van haze? geen idee wat dat is.
Rond half 1 gaan de mannen richting Everglades nabij Homestead en wij gaan via het zuster hotel naar het strand, waar we met een kaartje ligstoelen en parasols krijgen.
Er stond lekker een beetje wind en van Haze was weinig te merken de zon scheen vollop.
Het zee water was heerlijk zo mooi schoon water dat je gewoon steeds je voetjes kan zien, en lekker met wat golfslag.
Na een tijdje hadden we geen zin meer en zijn we bij ons hotel lekker naar het zwembad gegaan.
de mannen gingen dus vol goede moed richting Homestead om daar de everglades in te rijden.

Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan bij het national park Everglades. daar zijn we op zoek gegaan naar een airboat.
we kwamen al snel borden tegen van de Alligator Farm. daar kon je naast het varen op een airboat ook nog door het park wandelen om naar allerlei shows zoals the Snake show en het Alligator feeding te kijken.
ik denk dat we zeker zo'n 200 alligators gezien van klein(20cm) tot groot (2,5 meter) onze boot stond gepland om half 4 dus na een uurtje konden we de boot op.
we begonnen de tocht rustig maar de captain had al beloofd dat we niet droog van de boot zouden komen.
de airboatcaptain ging als een razende door het moeras en liet op sommige stukken ook zijn stuurmanskunst nog even zien door in volle vaart een bocht te maken van 360 graden.
daardoor ontstond een vloedgolf die ervoor zorgde dat je niet droog van de boot kwam.
de tocht duurde alles bij elkaar een kleine 20 minuten en we hebben wel geteld 3 alligators gezien die verscholen lagen in de boesboes (het hadden net zo goed bewerkte autobanden kunnen zijn) haha.
maar goed het was toch weer een belevenis om mee te maken en het is de moeite waard geweest.
na weer in het hotel aangekomen te zijn (: Miami in de spits is net Rotterdam ! hebben we ons klaar gemaakt om een hapje te gaan eten.
We wilden het rustig houden vanavond, want die Italiaan op Ocean Drive gisteravond voelden we nog in onze portomonne.
We besloten naar een KFC te gaan en kozen er een uit die wat verder van South beach lag omdat dat makkelijker was met parkeren.
degene die we uitgekozen hadden op onze TomTom die bleek dus weer presies in DE achterbuurt van Miami te liggen (je ziet deze wijken ook in de reality politie programma'swaar ze die drugs panden ontruimen.)
We zijn voor de zekerheid maar niet uitgestapt, want geen van ons had eraan gedacht om zijn kogelvrije vest aan te trekken vanavond.
We zijn dus doorgereden en kwamen weer langs de Denny's en dachten als het s'morgens goed is dan moet het s'avonds toch ook wel te doen zijn maar dat viel vies tegen. Het eten was goed maar de bediening vond het leuker om met zijn allen een beetje te sjaggerijnen in plaats van de klanten een prettig gevoel te geven.
Daarna hebben we nog een beetje gewinkeld op south beach en hebben op het terras voor het hotel nog even wat gedronken ,en zijn we allemaal weer naar ons mandje gegaan om ons op te laden voor de laatste volle dag in Miami.
Tot Morgen

• 25 Juli 2012 - 09:33

John. Toet:

Miami staat zeker ook op onze lijst..........geweldig

• 25 Juli 2012 - 09:57

Mc Torenvliet:

Moesten ze ook watjes in de oren op de airboot, wij zaten achterin bij 2 dikke V8 motoren die gewoon open en bloot achterop stonden. Wij hebben toen wel diverse kroks gezien, de stuurman haalde met zijn blote handen een krok van 1,5 meter uit het water. Hij zei ook dat als ze dat willen zo in een boot springen. Wel gaaf om allemaal mee te maken. Het strand is inderdaad ook heel mooi.
    Wij werden toen ook gewaarschuwd voor de achterwijken en in onze tijd had je nog een appart kenteken voor de huurauto, easy target.
    Nou, nog veel plezier en heel weer terug. Jullie zijn al aan de temp gewend want dat zal je wel nodig hebben, het is hier niet uit te houden, ze hbbn zelfs een zonne waarschuwing uitgegeven, je moet aan het strand elke 10 minuten insmeren zeggen ze.

• 25 Juli 2012 - 15:42

Marielle :

Hoi hoi nou ik heb genoten van jullie belevenissen hoor :)
    Geniet van jullie laatste daagjes en zie jullie weer snel :) xxx

• 25 Juli 2012 - 18:42

Koos En Ida:

voor de liefhebber

Haze is traditioneel een atmosferisch verschijnsel waar stof, rook en andere droge deeltjes verduisteren de helderheid van de hemel. De Wereld Meteorologische Organisatie handleiding van codes bevat een indeling van horizontale verduistering in categorieën van mist , ijs mist , stoom mist , mist , nevel, rook , vulkanische as , stof , zand en sneeuw . Bronnen voor haze deeltjes zijn onder meer de landbouw (ploegen bij droog weer), verkeer, industrie en bosbranden

• 25 Juli 2012 - 22:18

Jan, Krijn, Wil, Marco, Miranda & Romy. Mulder & Gijbels:

Hahaha bedankt Koos voor het opzoeken, we dachten al zoiets want het lijkt soms wat heij-ig.

• 26 Juli 2012 - 10:32

Roland:

Geweldig om de verslagen te lezen, nogmaals geniet daarvan.
    Haze is inderdaad wat Koos heeft opgezocht.......Haze beteken letterlijk : Waas

• 26 Juli 2012 - 10:33

Roland:

PS.....dat zullen de mannen wel weten na al dat bier wat Haze is........hahaha :-P